סוגי בלוני גז

מערכת שורש  יח אלול, תשפ  9/7/2020

מהם סוגי בלוני הגז המוצעים בשוק ואיך נכון לבחור אותם מבין השאר?
.......................

סוגי בלוני גז

צילום: freepik
בישראל פועלות לא מעט חברות המספקות שירותי אספקה של בלוני גז. יחד עם זאת, לכל בית, מבנה ומשפחה יש צרכים שונים בצריכת הגז שלהם, ולכן חשוב לדעת על סוגי בלוני גז המוצעים בשוק. זאת בנוסף להבנת ההתנהלות הנכונה מבחינה בטיחותית בבלונים אלו.

אילו סוגים של בלוני גז קיימים
במאמר זה נתמקד בלקוחות פרטיים של בלוני גז, ולא בלקוחות מסחריים המסתמכים על צוברים, מונים ומיכלים יחסית גדולים. ככלל, בלון גז למגזר הפרטי משווק בעיקר בגדלים של 12 ק"ג ו- 48 ק"ג. כמובן, ככל שהבלון יותר גדול כך ההחלפה תהיה בתדירות יותר נמוכה, העלות יותר גבוהה, אולם בסופו של דבר מדובר באותה הכמות ולכן העלויות משתוות. השיקול המרכזי מבחינה זו אינו המחיר אלא הנוחות, וכמובן גם עניין של מקום – האם יש מספיק שטח להצבת בלון גדול במיוחד או אולי רק אחד או שניים קטנים.

בלוני גז למנגל
סוג מיוחד של בלון גז הוא כזה המיועד למנגל. כידוע, הישראלים אוהבים את צליית הבשר עם חברים ובני משפחה, ורבים מהם מחזיקים מכשירי צלייה המבוססים על גז ולא הבערת פחמים. זאת בהיותם של מנגלים אלו יותר נקיים ומקנים שליטה יותר טובה בגובה הלהבות. הנקודה היא שהם תלויים בבלוני הגז ומסיבות בטיחותיות ומשיקולי נוחות, לא ניתן בכל פעם להסתמך על בלוני הגז הרגילים עם צינור ארוך שמוביל עד למנגל.

בדיוק למטרה זו נועד בלון גז למנגל. מדובר בדיוק באותם בלוני גז עם צורה זהה לגדולים, שרק שהנפחים שלהם קטנים בהרבה ועומדים לרוב על 2.5 או 5 ק"ג. זאת, על מנת לאפשר לבעליהם לאחסן אותם בנוחות, לנייד אותם בקלות ממקום למקום, ולהשתמש בהם בלי בעיות וטרחה מיוחדת. בנוסף, המימדים הקטנים הופכים את הבלונים הללו אידיאלים עבור מי שיוצא לקמפינג בטבע, ולכל מי שרוצה לעשות מנגל מחוץ לבית – למשל ביום העצמאות, והם גם נפוצים מאוד בקרב בעלי הקרוואנים.

כמה מילים על בטיחות עם בלוני גז
קודם כל, אם יש לכם תקלה בבלוני הגז בבית התקשרו לטכנאי שהתקין אותם, ואל תנסו לפתור את הבעיה לבד. שנית, חשוב להזמין בכל כחמש שנים טכנאי גז מורשה שיבצע בדיקה מקיפה של תקינות מערכת הגז בבית, במהלכה ייבחן למשל האם סגרו מרפסת היכן שמכשיר הצורך גז הותקן, האם בוצעו שינויים במערכת הגז בשנים האחרונות, וכדומה.